وبلاگ مهندس شهرآشوب

اگر مهندس محیط زیست یا عمران هستین، اگر قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور رو دارین یا حتی به این موارد علاقه‌مندین، جای درستی اومدین

وبلاگ مهندس شهرآشوب

اگر مهندس محیط زیست یا عمران هستین، اگر قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور رو دارین یا حتی به این موارد علاقه‌مندین، جای درستی اومدین

وبلاگ مهندس شهرآشوب

سلام. من میثم شهرآشوب هستم. دانشجوی کارشناسی‌ارشد رشته‌ی مهندسی عمران - محیط زیست. در حال حاضر دهه‌ی سوم زندگی خود را سپری میکنم و مشغول تدریس در رشته های نقشه کشی و معماری میباشم. هدفم از ساخت این وبلاگ ارائه مطالب مرتبط با اپلای کردن و ادادمه تحصیل در خارج از کشور، مهندسی محیط زیست، عمران، معماری و نقشه کشی است و تلاش میکنم تا حد ممکن محتوای مطالب را خودم تولید کنم. برای بهتر بودن و رشد روزافزون تمام تلاش خود را میکنم و انتقادات و پیشنهادات شما را هموار کننده‌ی این مسیر میدانم.از حسن توجه شما ممنونم. لطفا نظرات و درخواست ها و مشکلات خود را با من درمیان بگذارید.

ResearchGate - ‌Linkedin - ‌‌ ‌ Google Scholar ‌ Publons- Academia -

۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

در طول تابستان دانش آموزان سال نهمی به همراه خانواده های خود برای ثبت نام در پایه دهم به مدارس مراجعه میکنند. اما مسئله‌ی حساس تر از ثبت‌نام، انتخاب رشته مناسب برای این دانش آموزان است. متاسفانه بسیاری از نوجوانان، تحت فشار والدین خود رشته‌ای را انتخاب میکنند که کمترین علاقه و اشتیاقی به آن ندارند و بدین ترتیب سال های طلایی عمر خود را صرف درجا زدن میکنند. متاسفانه تفکر غالب اکثر اولیا این است که فقط رشته های تجربی و ریاضی فیزیک آینده‌ دارند و برای سایر رشته‌ها هیچ آینده ای متصور نیستند. خیلی از همین والدین نگران، به صورت حضوری و یا با اعلام نظر در این وبلاگ، در این مورد با من صحبت و نگرانی خود را اعلام کردند.

مادری فرمودند "جلوی فامیل و آشنا روم نمیشه بگم بچم میخواد بره هنرستان درس بخونه". جالب‌تر اینکه در ادامه گفتن "اصلا نمیدونم هنرستان چه جور جائیه" 

پدری موقع ثبت‌نام فرزندش به صورت حضوری، می‌گفت "آقای شهرآشوب ، به دادم برس. پسرم میخواد کارودانش درس بخونه. خواهشا باهاش صحبت کن منصرفش کن". اما بعد از چند دقیقه مکالمه خصوصی با پسرشون، فهمیدم این دانش آموز، شدیدا علاقه مند به رشته برق صنعتی و تابلوسازی هست و آینده خوبی توی این رشته داره اما پدر اصرار داره که گل پسرش باید پزشک بشه. 

پدران و مادران دلسوز، چه بسیار لیسانس و فوق لیسانس خونده‌ی ریاضی فیزیک و تجربی بیکار و چه بسا دیپلمه‌ی فنی و حرفه ای و کاردانش موفق و با درآمد بالا که در  جامعه امروز، گواهی بر این مدعایند که دکترها و مهندس ها، تنها انسان های خوشحال روی زمین نیستند. لطفا اجازه دهید دانش‌آموزتان در رشته ای که خودش علاقه دارد ادامه تحصیل دهد و فقط به فکر پز دادن و کلاس گذاشتن جلوی فامیل و آشنایان نباشید. 

در پایان توجه شما رو به این بنر زیبا، از یک مدیر دلسوز و فهیم، جلب میکنم. 

بنر انتخاب رشته

۰ نظر ۱۶ شهریور ۹۵ ، ۱۰:۴۳
میثم شهرآشوب
Check Page Rank